۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

چاپ استیکر چیست؟

چاپ استیکر یا چاپ وینیل متریالی نازک از جنس PVC است که پشت آن چسب‌دار می باشد و به علت ویژگی‌های فراوانی از جمله ضد آب و قابل شستشو، مقاوم در برابر پارگی، نصب و جداسازی آسان، مقاوم در برابر نور و سایر عوامل محیطی و ... امروزه در انواع، ابعاد، طرح و رنگ‌های مختلف در چاپ داخلی و همچنین سطوح فضای بیرونی کاربرد فراوانی در صنعت تبلیغات برای نمایش لوگو و دیگر اطلاعات و خدمات فروش یک محصول بر روی دیوارها و سطوح شیشه‌ای ویترین‌ها و دیگر نقاط در نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژها و مراکز تجاری، کاربرد تزئینی در دکوراسیون فضاهای اداری و تجاری، غرفه‌های نمایشگاهی، اتاق‌های نشیمن معابر پربازدید و همچنین فضاهای خصوصی خانه مثل تزئینات آشپزخانه اتاق‌خواب و... چاپ استیکر ماشین روی بدنه خودرو (اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی و ...) دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه طراحان سام

چاپ دیجیتال کتاب چیست؟

چاپ دیجیتال کتاب چگونه صورت می گیرد؟

مولفان، مترجمان و نویسندگان تازه کار برای چاپ اولین کتاب خود سوالات زیادی در ذهن دارند. که برای این سوالات پاسخ نادرست پیدا کرده‌اند! یا حتی پاسخی برای این سوالات نیافته‌اند. ما قصد داریم صفر تا صد مراحل چاپ کتاب را به شما آموزش دهیم.

مراحل چاپ دیجیتال کتاب

گام اول: نویسنده یا مترجم، محتوایی را گردآوری و یا خلق می‌کند.

گام دوم: تایپ و حروف چینی نوشته‌ها دومین مرحله است.

گام سوم: متن توسط یک یا گروهی از ویراستاران، ویرایش و بازخوانی می‌شود.

گام چهارم: با برنامه‌هایی مانند Adobe indesign متن را صفحه‌آرایی می‌کنند.

گام پنجم: در مرحله چهارم، خانه کتاب مسئول کد سیزده رقمی بین‎المللی (شابک) را ثبت می‌کند. در این قسمت تمام مشخصات کتاب ذکر می‌شود.

گام ششم: در این مرحله کتاب برای اخذ فیپا (شناسنامه کتاب) به کتابخانه ملی ارسال می‌شود.

گام هفتم: نهایتا کتاب توسط کتابخانه ملی بررسی و اطلاعات کامل آن به وزارت ارشاد اسلامی ارسال می‌شود و این وزارت خانه مجوزی را برای چاپ کتاب صادر می‌کند.

گام نهایی: ناشر کتاب را برای لیتوگرافی، چاپ و صحافی به چاپخانه ارسال می‌کند.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه طراحان سام

اصول طراحی و چاپ کارت ویزیت چیست؟

طراحی کارت ویزیت


برای طراحی کارت ویزیت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟


طراحی کارت ویزیت همانند هر کار دیگری امروزه رایج شده است. اما خطاهای رایج ممکن است شما را ناکام بگذارد. فرض کنید شما یک مشتری هستید، یا یک طراح هستید و می‌خواهید یک کارت ویزیت را تا مرحله چاپ به پیش ببرید. اگر 7 نکته زیر را نمی‌دانید، لطفا کارت ویزیت طراحی نکنید. و هرگز برای چاپ به چاپخانه مراجعه نکنید!  

با در نظر گرفتن 7 نکته زیر در طراحی کارت ویزیت، برند خودتان را در ذهن مخاطبان خود حک کنید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
خانه طراحان سام