بک لایت چیست ؟

بک لایت یک نوع چاپ تبلیغاتی است مانند چاپ بنر، چاپ روی شیشه و... . بک لایت قالب های متفاوتی دارد که  بسته به سلیقه‌ ی مشتری یا با توجه به  محل نصب انتخاب می‌شود. قالب‌هایی مثل چوب، آلومینیوم، پلکسی گلاس، کامپوزیت.

 در چاپ بک لایت می‌توان از روشنایی جهت نمایش اثر چاپی استفاده کرد. استفاده از تابلو لایت باکس‌های تبلیغاتی روشی مناسب جهت معرفی برند و نام تجاری محصولات می‌باشد.

منبع نور بک لایت در تابلو چیست؟

منبع نوردر تابلوهای  بک لایت می‌تواند یک لامپ کم‌مصرف یا لامپ‌های ال ای دی باشد. تابش نور به چاپ بک لایت منجر به زیبایی تابلو شده و اثر بیشتری در مخاطب می‌گذارد.

چاپ بک لایت چطور انجام می‌شود؟

 چاپ بک لایت در پرینترهای دیجیتال نظیر لیزری و جوهری صورت می‌گیرد. بناربراین روش چاپ بک لایت می‌تواند انواع مختلفی باشد ولی چاپ جوهرافشان و لیزری و چاپ اسکرین از مرسوم‌ترین روش‌های چاپ بک لایت محسوب می‌شود..

نوع چاپ بک لایت ازلحاظ جنس متریال چاپی، کیفیت و ضخامت می‌تواند متفاوت باشد. ( قطعا بودجه ی که مشتری می تواند هزینه کند تا جایی تاثیر گذار هست) با چاپ تصاویر رنگی با کیفیت و استفاده مناسب از نور تابلو تبلیغاتی مناسبی به دست می‌آید که در طول روز هم زیبایی خاصی را به وجود می‌آورد.

 بک لایت بایستی مقاوم بوده و در مقابل آب و رطوبت استحکام لازم را داشته باشند.

نمونه ای از چاپ بک لایت

بک لایت چه انواعی دارد؟

 

  • چاپ بک لایت پارچه
  • چاپ فلکس بدون بافت
  • چاپ تابلو فلکسی
  • چاپ بک لایت طلقی
  • چاپ بک لایت وینیل
  • چاپ بک لایت پلکسی
  • چاپ بک لایت پلی کربنات
  • چاپ بک لایت شیشه
  • چاپ بک لایت کشسان

همان طور که گفته شد تابلوهای بک لایت باکس جلوه های ویژه ای دارند و مخصوصا برای تبلیغات استفاده می شوند.

بک لایت را می‌توان در مراکز خرید استفاده کرد به‌عنوان‌مثال در رستوران‌ها بسیارجلو دارد و اثر زیادی بر مشتری می‌گذارد. به عنوان تابلوی محل کسب و کار هم بسیار پر کاربرد است بسیاری از پزشکان و مهندسان نیز در دفاتر کار خود می‌تواند از بک لایت بهره ببرند. معرفی محصولات با بک لایت به‌خوبی صورت می‌گیرد. بک لایت ها به‌عنوان تابلوهای تبلیغاتی سازه مناسب برای تبلیغات بخصوص در غرفه‌های نمایشگاهی است.

اگر به دیدن آماده سازی مراحل چاپ بک لایت علاقمند هستید، این فیلم بک لایت را در آپارات مشاهده کنید.

در نهایت لایت باکس‌ها جهت دکوراسیون داخلی و زیباسازی محیط  نیز کاربردهای بسیاری دارند. در مقاله ی بعدی حتما به صورت اختصاصی از کاربرد چاپ بک لایت در دکوراسیون داخلی مقاله ای برای خوانندگان عزیز آماده می کنیم.